Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 23 iulie 2016

Vasile Mic - Poezii și grafică



Vara
Vom judeca lumea

Vom judeca
Lumea
Cu putină îngăduință.
Poveștile
De dragoste
Vor fi puse
În consens
Cu lumina.
Nicio floare
Nu va fi lăsată
În beznă.
Nici un anotimp
Nu va fi
Privit
De la fereastră.
Păsările,
Departele,
Glonțul de argint…
Ne vor ajuta
În demersul
De a judeca lumea
Cu puțină îngăduință.


Pomi în floare
Războiul lumilor

Războiul
Lumilor
Se duce între un pâlc
De haiduci
De-ai noștri
Și armata divină.
Bătăliile
Se văd crunte,
Învingători…
Nu sunt.

Împreună

Toți

Toți
Am iubit,
Am sperat,
Ne-am luptat
Cu ziua,
Cu necunoscutul,
Cu absolutul.
Toți am învins…
Când nu am fost
Învinși.
Toți am făcut parte
Din această lume.

Pătruns

Inima

Inima
Poate pluti,
Uneori,
Poate dansa…
Noaptea târziu,
Dimineața în zori.
Inima
Poate să ducă
Departe…
Pe fereastra sufletului
Poate intra
Să meargă
Alături de ochii albaștri,
Să rămână
Unde ea vrea.


Fus
Nesfârșita zi viitoare

Profeția
Poate distruge
Lumi.
Nicio răzbunare
Nu
Se negociază;
Amintirea rușinii
Rămâne
Nesfârșita zi
Viitoare.


Sigur, ne antrenăm

Sigur
Ne antrenăm
Într-un abator
De la sfârșitul lumii.
Primprejur,
Dealuri
Sterpe
În oglindă,
Corbi
Ciugulind
Din stânga
Și din dreapta,
Din soare,
Din tei,
Din trecut,
Din viețile
Viitoare.


Nor
Un zeu

Un zeu al zborului
S-a implicat
În salvarea
Sufletului
Frunzei
O istorie
Ne-a rămas
Și un tei înflorit,
Nemărginirea
Aceasta…


Ca omul

Ca omul
Să moară de foame
Nu are nevoie
De nici un
Nimeni.
Nici de dumnezei
În plus
Nu poate fi vorba.


Înseamnă

Asta ănseamnă
Să trăiești
Ca un om obișnuit.
Nicio dimineață
Fără zâmbetul tău,
Nici un anotimp
Indiferent ție.
Femeia
Și patria,
Ochii albaștri…
Nu mă vor trezi
Din visare.


Legenda

Legenda
A devenit bolovan
În mâini
Efemere.
Acum,
E vremea
Acestor zei
Și ale acestor ape,
A nuferilor albi
Pierduți
În contemplare.


Felinarul de ceață

Vasile Mic
Felinarul
De ceață
Pe pânza tocmai pictată.
Farul portului
Vine și el
În același perimetru.
Zorii,
Aștri…
În căutarea
Nemuririi.
Imperii
Bătute în argint
Se nasc
Aici
Și dincolo de corăbii.


Grafica: Vasile Mic